Vergoeding door de zorgverzekeraar
Met een verwijsbrief van je huisarts of bedrijfsarts, worden de kosten van de individuele behandeling geheel vergoed. We hebben contracten met alle zorgverzekeraars. De behandeling die we aanbieden valt onder de Basis GGZ. De zorgverzekeraar vergoedt een behandeltraject wanneer tijdens de intake een DSM-V stoornis vastgesteld wordt. Relatieproblemen, aanpassingsproblemen en werkgerelateerde problematiek komen niet in aanmerking voor vergoeding door de zorgverzekeraar. Afhankelijk van de ernst van de klachten, vergoedt de zorgverzekeraar een Kort, Middel of Intensief traject. Indien er sprake is van ernstige en complexe problematiek, verslavingsproblematiek of ernstige suïcidaliteit waarbij langerdurende zorg nodig is, dan zal ik je doorverwijzen naar een collega die behandeling biedt binnen de Specialistische GGZ. Let op dat je verplichte eigen risico eerst aangesproken zal worden. In 2021 is het verplichte eigen risico vastgesteld op €385, tenzij je zelf hebt gekozen voor een hoger eigen risico.
Voor meer informatie over de NZA tarieven, klik hier.
Private coaching
Het is ook mogelijk om private behandeling of coaching te volgen. Er worden in dat geval geen gegevens verstrekt aan de zorgverzekeraar en er is geen verwijzing nodig van een huisarts of bedrijfsarts. Het tarief voor private behandeling of zakelijke coaching is €125 exclusief BTW per uur.
Afmelden en wijzigen afspraak
Wil je een afspraak afzeggen of verplaatsen? Dat kan natuurlijk een keer gebeuren. Bel dan tijdig af – minimaal 24 uur van te voren. Afzeggen kan per mail, telefoon of door middel van een voicemailbericht. In geval van te laat afzeggen of no-show brengen we € 50 in rekening. De zorgverzekeraar vergoedt deze rekening niet.
Samenwerkingen
Lokaal werken we samen met de vrijgevestigde psychologen en de psychologen binnen de medische centra in de vorm van een samenwerkingsverband: ggzhouten.nl. Verder sturen we de huisarts een intakeverslag aan het begin van de behandeling en een ontslagbrief aan het einde van de behandeling. Indien er gedurende de behandeling belangrijke zaken spelen, dan overleggen we deze graag met jouw instemming met de huisarts.
Beschikbaarheid, bereikbaarheid en wachttijden
De telefonische kennismaking vindt plaats binnen 2 werkdagen. De intake kan plaatsvinden binnen 2 weken. Na de intake start de behandeling direct. Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd in contact met jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.
We zijn telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren op het mobiele nummer zoals genoemd onder contactgegevens. Buiten kantooruren kun je contact opnemen met jouw huisartsenpost. Tijdens het zogenaamde Treekoverleg werd door de zorgaanbieders en zorgverzekeraars overeengekomen dat de maximaal aanvaardbare wachttijd voor een intakegesprek 4 weken is. Wanneer je je bij ons aanmeldt en de wachttijd is langer dan vier weken, dan zullen we samen met jou de alternatieve mogelijkheden doornemen. Verder kun je je tot jouw zorgverzekeraar wenden voor wachtlijstbemiddeling wanneer je door de wachtlijsten geen passende zorg kunt vinden (vastgelegd binnen De Treeknormen.)
Andere ervaringen
Voor recente cliënt ervaringen kun je een kijkje nemen op de website: Zorgkaartnederland.nl.
Klachten
Wij streven ernaar jou zo goed mogelijk van dienst te zijn. Ben je niet tevreden? Ik hoop dat je het bespreekbaar maakt, zodat we samen tot een goede oplossing kunnen komen. Indien we er niet uitkomen, kun je een klacht indienen. Lees hier meer over onze klachtenregeling.